Balttour 2020 izstāde noslēgusies uz pozitīvas nots

No 31.janvāra līdz 2.februārim starptautiskajā izstāžu centrā “Ķīpsala” norisinājās jau 27. tūrisma izstāde “Balttour”, kurā plašākai publikai tika prezentēts jaunais Pierīgas tūrismu veicinošais zīmols “EXIT RĪGA”, kas izveidots Lauku atbalsta dienestā apstiprinātā projekta “Apkārt Rīgai – vienots tūrisma piedāvājums” aktivitātē “Starpteritoriālā un starpvalstu sadarbība” ietvaros.


Izstādes laikā ikvienam tās apmeklētājam bija iespēja iepazīties ar plašajām tūrisma iespējām, kas paveras 50km rādiusā ap galvaspilsētu. Šis piedāvājums aptver 14 novadu aktīvās atpūtas, dabas, kultūrvēstures un izziņas objektus, kurus var apmeklēt gan individuāli, gan grupās.


Apmeklētājiem bija iespēja savā īpašumā iegūt plašu tūrisma karti latviešu, krievu vai angļu valodā, saņemt kalendāru ar lielākajiem pasākumiem reģionā, iepazīt daudzveidīgu vietējo uzņēmēju piedāvājumu, kā arī piedalīties viktorīnā, kur, atbildot uz dažādiem jautājumiem par novadiem, varēja laimēt nelielas piemiņas balvas.


Izstādē tika prezentēts arī velo – foto orientēšanās seriāls, kas šogad 8 posmu garumā norisināsies jau 12 novadu teritorijās. Šī aktivitāte reģionā notiks jau 3.gadu pēc kārtas. Iepriekšējās sezonās pasākums ir pulcējis vairāk kā 500 dalībnieku katru gadu, apliecinot, ka aktīva atpūta vienmēr ir topā.


Lielu paldies par programmas kuplināšanu sakām Babītes (“Lāči” maizes ceptuve), Ķeguma (SIA CADE), Mārupes (Mārlapiņi), Baldones (Kazas laukos), Stopiņu (Mini zoo “Brieži”), Ikšķiles (Turkalnes Muižas klēts), Ķekavas (Baložu kūdras bānītis), Olaines (Olaines vēstures un mākslas muzejs), Ropažu (Sauleskalna taka) un Salaspils (Šaušana ar loku) uzņēmējiem, kas atraktīvā, dažbrīd pat garšīgā veidā popularizēja ne vien savu ražotni, bet arī reģionu kopumā.


Izstādes ietvaros EXIT RĪGA stendu apmeklēja un ar tūrisma piedāvājumu Pierīgā iepazinās vairāk kā 2800 cilvēku.


Lai popularizētu jauni veidoto tūrisma reģionu, līdz pat 2021.gada vidum tiks īstenotas  dažādas mārketinga aktivitātes un publicitātes pasākumi un iegādāts aprīkojums jaunā zīmola prezentēšanai. Tiks izveidots mobilā Tūrisma informācijas centra pakalpojums, kā arī sadarbības partneri ir uzsākuši darbu pie Pierīgas tūrisma asociācijas dibināšanas. 


Tūrisma reģiona EXIT RĪGA pirmsākumi meklējami jau 2014. gadā. Lai veidotu vienotu un atpazīstamu tūrisma galamērķi, sākotnēji apvienojās seši Pierīgas novadi, veidojot tūrisma reģionu “Daugavas lejtece”. Savukārt, 2017.gadā biedrība “Pierīgas partnerība” sāka īstenot LEADER sadarbības projektu “Tūrisms kopā”, lai veicinātu kopīga tūrisma piedāvājuma attīstīšanu. Šobrīd šie abi sadarbības modeļi ir apvienojušies, lai tūristiem un atpūtniekiem atklātu tepat blakus galvaspilsētai esošos tūrisma produktus un atpūtas iespējas. Kopīgā sadarbība ir izaugusi līdz 14 novadiem un 6 partnerībām, kas īsteno projektu “Apkārt Rīgai” un kura ietvaros ir radīts zīmols EXIT RĪGA.


Vairāk informācijas par tūrisma piedāvājumu meklē: www.exitriga.lv


 

Laura Šīrante

Mārupes novada domes Attīstības nodaļas tūrisma organizatore

Tel. 67149856

  Drukāt