Lietuvas pārstāvji iepazīstas ar klientu centru Ķekavā

28. janvārī Ķekavā darba vizītē ieradās Lietuvas Valsts sociālās apdrošināšanas fonda valdes un Latvijas Valsts sociālās apdrošināšanas pārstāvji, lai klātienē iepazītos ar jauno vienoto valsts un pašvaldības klientu apkalpošanas centru, kas darbību uzsāka pērn decembrī.

 

Tikšanās laikā Lietuvas pārstāvji detalizēti iztaujāja gan Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) pārstāvjus, gan Ķekavas novada pašvaldības Attīstības daļas un klientu apkalpošanas centra speciālistus par vienotā centra izveides projektu, mērķi, izmaksām un pakalpojumu klāstu, īpaši uzmanību pievēršot VSAA  pakalpojumiem.

 

Kopš centra darbības līdz 28. janvārim Ķekavas novada vienotajā valsts un pašvaldības  klientu apkalpošanas centrā ir reģistrēti 835 iesniegumi (neieskaitot konsultācijas) attiecībā uz VSSA pakalpojumiem. Kā atzīst Ķekavas speciālisti, tad tieši VSAA pakalpojumi no visiem citiem pieejamajiem valsts pakalpojumiem šajā centrā  ir vispieprasītākie. 

 

Klientu apkalpošanas speciālisti norādīja, ka šobrīd iedzīvotājiem, kuri vēlas veikt pensiju pārrēķināšanu, piešķiršanu vai saņemt pensionāru apliecību, ir tomēr jādodas uz tuvāko VSAA nodaļu, kas Ķekavas iedzīvotājiem ir apgrūtinoši, jo līdz šim Ķekavā darbojās VSAA punkts.   Taču, kā tikšanās reizē apliecināja VSAA pārstāvji, tad tuvākajā laikā plānots papildināt VSAA pakalpojumu klāstu  šajos vienotajos centros ar pensiju pārrēķināšanas iespējām. 

 

Lietuvas delegāciju pārstāvēja Lietuvas Republikas Valsts sociālās apdrošināšanas fonda valdes direktors Mindaugas Sinkevičius, direktora vietnieks Ježy Miskis, klientu apkalpošanas daļas vadītāja Gabrielė Banaitytė, klientu apkalpošanas speciālisti Kęstutis Panka un Aurimas Bačiulis,  klientu apkalpošanas daļas vadītāja Paņevežā  - Asta Šaparnienė. 

 

Savukārt VSAA pārstāvēja aģentūras direktore Inese Šmitiņa, direktores vietniece Ilze Andersone, vecākā eksperte Iveta Suraka un preses sekretāre Iveta Daine.

 

Atgādinām, ka vienotais valsts un pašvaldības klientu apkalpošanas centrs Ķekavas novadā darbu uzsāka 2015. gada 1. decembrī.

 

Centrā ir iespējams saņemt pieprasītākos valsts pārvaldes pakalpojumus vienuviet - Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Valsts darba inspekcijas Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Nodarbinātības valsts aģentūras, Uzņēmumu reģistra, Valsts zemes dienesta un Lauku atbalsta dienesta (no 2016. gada aprīļa) - pamatpakalpojumus.  Klientu apkalpošanas centrā Ķekavā pieejami arī divi publiski pieejami datori e-pakalpojumu lietošanai.

 

Lai veiktu Ķekavas novada pašvaldības administrācijas telpu pielāgošanu vienotā klientu apkalpošanas centra vajadzībām, tika saņemts līdzfinansējums no valsts budžeta 11 300 eiro apmērā. Papildus tam pašvaldība ik mēnesi saņem valsts budžeta dotāciju centra darbības nodrošināšanai – uzturēšanai un nodarbināto atlīdzībai - 1300 eiro apmērā.

 

 

Sabiedrisko attiecību daļa
28.01.2016.

  Drukāt